Csak a testükön,  az erre illetékes testületükön keresztül hajtható végre a mezőny létszámának csökkentése.


Múlt hét végén sajtközleményt adott ki az ASO, a Tour de France-t, a Párizs-Roubaix-t és még egy sor más versenyt szervező cég arról, hogy két másik befolyásos cég, az RCS Sports  és a Flanders Classics vezetőivel megállapodtak abban, hogy jövőre a háromhetes versenyeken kilencről nyolc főre, a további általuk szervezett World Tour versenyeken pedig nyolcról hét főre csökkentik az egy csapatban rajthoz álló versenyzők létszámát.

Nem késlekedtek a nemzetközi szövetség, az UCI illetékesei sem, már másnap ők is közleményt adta ki: bármiféle ehhez hasonló változtatást csak a szervezet engedélyezésével lehet végrehajtani, az engedélyeztetési folyamat pedig 2017-re biztos nem fog befejeződni, noha a PCC (a Professzionális Kerékpáros Tanács), az ebben illetékes szerv decemberben is asztalhoz fog ülni tárgyalni.

Mauro Vegni, a Giro d'Italiát is szervező RCS Sports igazgatója ezek után arról nyilatkozott a Velonews kerékpáros portálnak, hogy ők végre szerettek volna valami konkrétat tenni, azok után, hogy évek óta csak tárgyalgatnak, beszélgetnek, s az UCI minden lehetséges alkalommal elmondja, hogy tenni akarnak a kerékpárosok biztonságáért, de valódi változás eddig nem történt.

Vegni is elmondta, hogy a legnagyobb gond, hogy az utóbbi években az európai közlekedéspolitika következtében rengeteg forgalomlassító eszköz (körforgalmak, járdaszigetek, fekvőrendőrök, stb) került az utakra - természetesen jogosan  - a mindennapi civil autóforgalom biztonságosabbá tételéért.Ugyanakkor ez nagy dilemmát okoz az országúti kerékpársportnak, amikor átlag 200 ember teker egy sűrű tömegben.

A létszámcsökkentés ötletét egyébként a csapatok vezetői sem fogadták kitörő örömmel. Jonathan Vaughters (Cannondale-Drapac) és Luca Guercilena (Orica-Bike-Exchange) elsősorban azt tartották problémásnak, hogy túl későn jelentették be ezt az ötletüket a versenyszervezők, egy kicsivel hosszabb tervezési időre lenne szüksége a csapatoknak is (pl. hány versenyzőre van egyáltalán szükségük, hogyan osszák be, melyik segítő melyik versenyre megy, stb). A Quick Step főnöke, Patrick Lefevere pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy a mezőny csökkentése estén legalább 100 versenyző munkanélkülivé válna az elit mezőnyben.

Vegni szerint ez nem így van, hiszen rengeteg verseny van egy időben, a csapatok teljes kapacitását ki lehetne használni. Ez pedig meglehetősen érdekes módon cseng össze azzal a problémával, amit Marc Madiot az FDJ vezetője vetett fel: a megnövekedett kötelező World Tour versenyszámot a jelenlegi nagyságú keretekkel nem  lehet teljesíteni. Úgy tűnik, mintha a legnagyobb versenyszervezők megtalálták volna a módját, hogyan üssenek több legyet egy csapással: biztonságosabb verseny, változásra kényszerített versenytaktika és hogy egyben a kis csapatok se bújhassanak ki a minden WT részvényen kötelező megjelenés alól létszámhiány miatt.

Folytatás mindenképp következik.      

(forrás
kép forrása)
Share To:

Pethő Anita

Pethő Anita (1980) kulturális szakíró és sportújságíró

Hozzászólások: