16. szakasz
2017. május 23.
Rovetta - Bormio 
(222,0 km)
Profil:

Térkép:



Mortirolo:
Stelvio:

Umbrailpass:
Utolsó kilométerek:


Mini-itiner:
10:25-––:–– | km –––,–/–––,– | semleges rajt: Rovetta (5,8 km )
10:40-––:–– | km ––0,0/222,0 | éles rajt: Cerrete Basso
12:00-12:08 | km –59,9/162,1 | sprint: Malonno
12:57-13:16 | km –84,5/137,5 | kat. 1: Passo del Mortirolo (12,6 km à 7,6%, max. 16%)
––:––-––:–– | km 117,0/105,0 | frissítőállomás
14:45-15:22 | km 143,5/–78,5 | Cima Coppi: Passo dello Stelvio/Stilfserjoch (21,7 km à 7,1%, max. 12%)
15:25-16:06 | km 175,2/–46,8 | sprint: Glorenza/Glurns
15:40-16:23 | km 184,6/–37,4 |Olaszország -> Svájc
16:24-17:15 | km 202,5/–19,5 | Svájc - > Olaszország
16:24-17:15 | km 202,5/–19,5 | kat. 1: Umbrailpass/Giogo di Santa Maria (13,4 km à 8,4%, max. 12%)
16:47-17:40 | km 222,0/––0,0 | Cél: Bormio


Előzmények: 
15. szakasz eredmények
Összetett állása a 15. szakasz után
Pontverseny, hegyi pontok, fiatalok versenyének állása a 15. szakasz után

Hasznos infók:
Giro 2017 - a 10 legmagasabb hegy

Hegyi pontok számítása
A versenyt feladók listája
Rajtlista
Útvonal



Előzetes/esélylatolgató
Mindenki egy ellen! Mindenki Tom Dumoulin ellen! Legalább is az összetett esélyesek esetében.
Másrészt könnyen lehet, hogy szökevénygyőzelem lesz, illetve ez egy tipikusan olyan szakasz, amikor a hegyi trikóért vívott versenyben szorgalmasan lehet gyűjtögetni a pontokat.

A szakasz 222 kilométer (ez radikálisan másfajta versenyt hozhat, mint a korábbi hegyi befutós szakaszok, amelyek rövidek voltak, és csak a végén volt egy emelkedő),   és már délután egykor az egyik monstrummal, a Mortirolóval találják szemben magukat a bringások. Öröm az ürömben, ez most nem a nehezebbik oldala a hegynek, ahogyan lejtmenetben sem a leghajmeresztőbb részen kell majd tekerniük a versenyzőknek.

Ugyanígy a Stelvio is könnyebbik oldalát (csak 40 hajtűkanyar a 46 helyett) kínálja ma, és jelenleg  -bár havas a környék - úgy tűnik, nem kell tartani komolyabb időjárási problémáktól.

A hegyi pontok gyűjtögetése már csak azért is hasznos lehet ma, mert idén is a Stelvio a Cima Coppi, itt dupla pontok járnak. Kivételesen a Mortirolón is dupla jár majd (csak az elsőnek!), az emelkedőt Michele Scarponi emlékének ajánlják.    

A legtöbb nézőt persze az érdekelhet leginkább, hogy mit kezdenek majd egymással az esélyesek. A Movistar tűnik a legösszerakottabb csapatnak, valószínűleg ők diktálják majd az utolsó emelkedőn felfelé a tempót, a szokásos módon, hogy lehetőleg minél több rivális leszakadjon (vagy legalább is mihamarabb elveszítse segítőit). Ha minden a tervek szerint zajlik - mármint a Movistar szempontjából -, akkor Quintana megint megpróbálkozik egy hasonló támadással, mint a 9 szakaszon. Ez igaz arra az esetre is, ha szökevények (nem összetett élmezőnybe tartozók) érnek legelőször célba, Quintanának egy ilyen szakaszon nem a szakaszgyőzelem, hanem a rózsaszín trikóssal szembeni hátrány faragása a lényeg.

A címvédő Vincenzo Nibali (Bahrain-Merida) is ígéri, hogy támad, mit tehetne mást, de az ő formájában most már egyre kevesebben bíznak (és a tavalyi látványos feltámadás valószínűleg nem fog megismétlődni), bár lejtmenetben kell tekerni a végén, ott még odateheti magát, mint az egyik legjobb lejtmenetes a mezőnyben.

Mikel Landa (Sky) most már egyedüli első számú ember, miután Gerain Thomas feladta, ugyanakkor Landának is nagyon nagy a hátránya a 9. szakaszon elszenvedett bukás után. Viszont épp ez a helyzet adhat számára nagyobb szabadságot.

Thibaut Pinot (FDJ) összetettért jött ugyan, de szakaszt is szeretne nyerni, egy ilyen program, mint a mai, egész jól áll neki.

És Dumoulin? Neki igazából egy dolga van, végigérni és nem hátrányt szenvedni. Valószínűleg erre játszik, ráadásul ő pont az a versenyzőtípus, akit nem szokott zavarni, ha egy robbanékonyabb, fürgébb valaki elszökik, ő szépen, lassan, de határozottan vissza tudja dolgozni magát.


Share To:

Pethő Anita

Pethő Anita (1980) kulturális szakíró és sportújságíró

Hozzászólások: