Giro d'Italia 2014 - Ilyen a csapathierarchia - TOURázzunk együtt

SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY

TOURázzunk együtt

ORSZÁGÚTI KERÉKPÁRSPORT BÖLCSÉSZ SZEMMEL

Post Top Ad

Post Top Ad

2014. május 25., vasárnap

Giro d'Italia 2014 - Ilyen a csapathierarchia

A Trek Factroy Racingnél a kék mezt kockáztatták a tizedik helyért a Giro d'Italia 14. szakaszán.
Két okból is érdemesnek tartom kiemelni a Trek Factory Racing csapatának oldalán olvasható kis beszámolót a szombati, 14. szakaszról.

Egyrészt egy immáron hatodik szezonját élő kerékpáros (hír)blog szerzője-szerkesztőjeként, az online újságírás elkötelezett híveként nagy lelkesedéssel figyelem, mi minden változásokon megy át egy-egy kerékpárcsapat internetes jelenléte, bár eddig erről témáról konkrétan nem sok szó esett a blogon.(Na de majd mostantól!)

Ma már szinte magától értetődő, hogy a profi kerékpárcsapatok honlapjai a klubok saját újságjaiként működnek. Nem csak a legfontosabb hírek, interjúk, fotó- és videógalériák találhatók meg  ezeken az oldalakon (vagy a hivatalos Facebook- és twittercsatornákon, egyéb közösségi médiafelületeken), hanem például elemző, egy-egy problémát körbejáró, vagy éppen egy nagyobb verseny előtt a legfontosabb alapismereteket elmagyarázó cikkek is. Jó példa erre a Tinkoff-Saxo oldala, ahol többek között értelmezték az idei Giro negyedik szakaszán hozott bírói döntést az etap neutralizálálásról. De több csapathonlap elemezte azt is, hogy a most pénteki, elvileg sprinterszakaszon hogy a fenébe érhettek haza a szökevények (vagyis hogyan következhetett be az, amit mindig csak nagyon feltételes módban szoktunk emlegetni: mi van, ha a mezőny elszámolja magát - hisz tudjuk jól, egy szökés csak annyira lehet sikeres, amennyire a mezőny engedi).

(Nekem egyébként a témában most az Omega Pharma - Quick Step ingyenesen letölthető e-bookja jön be leginkább, de emlékszem jól arra is, amikor egy-két éve, tényleg nem volt ez olyan régen, a Cannondale-nél is elkezdtek a táblagépekre optimalizált magazinokkal kísérlezetni.)

Lényeg a lényeg, a Trek Factroy Racing háza táján sincs másként, ők is tolják a kontentot rendesen. A szombati szakasszal kapcsolatban egy olyan írást tettek közzé, ami  - bár nem megy bele nagyon mélyen az elemzésbe  - nagyon ügyesen rávilágít a kerékpársport működésére.

Aki rendszeresen látogatja  a TOURázzunk együtt blogot, ismerheti már jól azt a szófordulatomat, hogy az országúti kerékpársport ugyan alapvetően egyéni sportág (hisz mégiscsak az egyes versenyzők a győztesek, dobogósok, stb), de csapat nélkül senki vagy. Egyrészt mert nyilván csapatokban versenyeznek a kerekesek, másrészt pedig annak a kilenc (más versenyeken hét vagy nyolc) embernek mégiscsak együtt kell működnie a siker érdekében.

Ám hogy kinek mi a feladata, azt a csapathierarchia dönti el. Nem mindenki úgy vág neki egy neves versenynek (mondjuk a Tour de France-nak vagy a Giro d'Italiának), hogy ő most akkor a végső győzelemért küzd, van, akinek csak annyi a feladata, hogy egy olyan csapattársát, aki esélyes az összetett győzelemre, segítse.

A Giro szombati hegyi szakaszán érdekes helyzet állt elő a Trek Factory Racing csapatánál. A jelenlegi kék trikós (hegyi pontok versenyében élen álló), Julian Arrendodo is a csapatban versenyez, miközben a Treknek most nincs igazán, komolyan a végső győzelemre esélyes versenyzője (pedig hányszor, hányan mondták már, hogy a Schleck-fivéreknek jobban feküdne az olasz körverseny, mint a francia): a  horvát bajnok Robert Kiserlovski a legjobb emberük (így tehát a csapatkapitány/az első számú ember), az ő esetében az összetett első tízbe kerülése a cél. Nos, a horvát srác hozza is, amit tőle elvárnak, bent van, éppen hogy csak, de bent az első tízben, így a szakmai vezetés amellett döntött, hogy a 14. szakaszon az elsődleges feladat ezt a pozíciót őrizni.

Julian Arredondónak tehát, hiába kellett figyelnie egyrészt arra, hogy ne gyűjtsön a két első kategóriás és a második kategóriás hegyen senki több pontot annál, mint amennyivel ő bír aktuálisan, nem szabadott szöknie, a tegnapi napon Riccardo Zoidlnak volt engedélyezve, hogy megpróbálkozzon saját dicsőségére egy szakaszgyőzelemmel (nem is volt tőle messze, de végül nem jött össze neki), míg Arrendondónak Kiserlovskit kellett a hegyen vinnie (vagyis előtte menni, hogy a kapitány szélárnyékban tekerve kevesebb energiát veszítsen).

Arrendondo végül a kék mezben tekerhet a következő szakaszon is, bár Tim Wellens (Lotto-Belisol) veszélyesen közel került végül az elsőséghez. A Trek Factory Racing is jól járt összességében, hiszen emellett Kiserlovskit benn tartották a top10-ben, nem morzsolódott le egyik hegyen sem, csak Zoidl miatt nem voltak szomorkodtak kicsit, tényleg ott volt a szakaszgyőzelem közelében.

Andrea Baffi, a Trek Factory Racing sportigazgatója a szakasz után nyilatkozott róla, hogy továbbra is a Giro előtt kitűzött célt követik (top10-es versenyző összetettben és egy szakaszgyőzelem), miközben nem tulajdonít annak nagy jelentőséget, hogy a Trekben jelenleg még mind a kilenc bringás versenyben van (akik esetleg nem tudnák: ha valaki feladja a versenyt, helyette nem nevezhetnek új embert a csapatok), hiszen elég csak  megnézni az Orica GreenEDGE jelenlegi létszámát - ellenben az ő versenyzőik közül viselhették ketten is a pink mezt, és több szakaszt is nyertek.

Emlékeztető:

Kapcsolódó:
Giro d'Itala 2014 - teljes útvonal
Giro d'Italia 2014 - rajtlista
Giro d'Italia 2014 - aktuális eredmények  
Giro d'Italia 2014 - a 10 legfontosabb emelkedő
Giro d'Italia 2014 - képek 
Giro d'Italia 2014 - pontverseny (spinterek versenyének) számítása
Giro d'Italia 2014 - hegyi pontok számítása
Giro d'Italia 2014 - a legnehezebb szakaszok 
Giro-hiradó - napi áttekintő poszt a Giro d'Italia előtt és alatt 

Ha tetszett az írás stílusa, szemlélete, problémafelvetése - kövesd a szerző - Pethő Anita (irodalomkritikus, irodalomtörténész) más témájú írásait is! 

És persze a  TOURázzunk együtt blogot is a  Facebookon is

   

  

Post Top Ad