Richie Porte: "Én nem csaltam, ba.... meg!" - TOURázzunk együtt

SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY

TOURázzunk együtt

ORSZÁGÚTI KERÉKPÁRSPORT BÖLCSÉSZ SZEMMEL

Post Top Ad

Post Top Ad

2011. január 3., hétfő

Richie Porte: "Én nem csaltam, ba.... meg!"

A tavalyi év egyik felfedezettjének, a Saxo Bank - SunGard versenyzőjének elege van abból, hogy mind a rajongók, mind néhány bringás doppingolást vél a jó teljesítménye mögött.
Richie Porte számára nagyszerű volt a 2010-es év, a fiatal versenyző először állt rajthoz egy ProTeam csapat színeiben, megnyerte a Tour de Romandie időfutamát, a Giro d'Italián pedig hetedik helyen végzett összetettben, ráadásul három napig a rózsaszín mezt is viselhette.

Richie Porte a Giro d'Italián

Ami bosszantja Portét, legalább is a feltet.dk oldal szerint az, hogy hirtelen, üstökösként történő berobbanása az élmezőnybe gyanakvást, rosszindulatot vált ki. Porte a sporten.dk oldalnak adott interjújában biztosított mindenkit, hogy tisztán versenyez, valamint, hogy szerinte a sportág most már jó irányban halad a dopping témát tekintve.

"Csak magamért tudok jótállni, de ha túl rossz lenne a helyzet, képtelen lennék a sportágban maradni. Hetedik lettem a Girón, és nem csaltam, ba... meg!*"
Gyanú elsősorban a kerékpárrajongókban támadt, de a sportágon belül is akadtak olyanok, aki alig várják, hogy mások pozitív doppingtesztjéből profitáljanak. Porte időnként már túlzásnak találta, ahogy az interneten is ujjal mutogattak rá:

"Mindig van valaki, aki az kiáltja és egyben reméli is, hogy csaltál, és hogy lebuksz majd a verseny után. Valaki azt írta a Facebookon, hogy túl 'forró' voltam, hogy higgyen bennem, szóval bedühödtem, és írtam neki egy személyes üzenetet."

Porte úgy gondolja, hogy van néhány kerékpáros a mezőnyben, akiről feltételezhető, hogy kevésbé tiszta, igazából nem aggódik a legifjabb, mostanság profivá váló generáció miatt, akiknek már nincs közük a régi dopping-kultúrához.

"Biztos vagyok benne, hogy vannak olyan versenyzők, akikkel korábban együtt versenyeztem, és azt gondolták, csaltam. De ba...us. Az olyan srácok, mint [Riccardo] Ricco nem változnak semmit, a stigma ott marad rajtuk, de nézzenek a fiatal bringásokra, egy új generáció vagyunk, volt egy nagy mentális váltás. Figyeljék a dánokat, az ausztrálok, az angolokat, onnan jönnek az új srácok, akik átveszik a stafétát."


* a bejegyzés alapjául szolgáló angol nyelvű cikkben f*$@ing  formában szerepelt a káromkodás, ezért döntöttem ez esetben a kipontozás mellett.

(Forrás: velonation.com)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Post Top Ad