Andy Schleck naplójából (2010. június 29) - TOURázzunk együtt

SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY

TOURázzunk együtt

ORSZÁGÚTI KERÉKPÁRSPORT BÖLCSÉSZ SZEMMEL

Post Top Ad

Post Top Ad

2010. június 30., szerda

Andy Schleck naplójából (2010. június 29)


"Már csak négy nap és az első versenyző legördül a startról Rotterdamban és elkezdődik a Tour de France. Nagy lesz a tömeg és még nagyobb a nyomás, amikor a hónapok óta tartó feszültség, felkészülés és erőfeszítést euforikus módon minden egyes pedálhajtás során ki fog robbanni belőlünk. A Tour a nyakunkon van már.

Nekem is. A teher ott van a vállaimon, hogy én vagyok az egyik esélyes- így tekintenek rám sokan -, de nyugodt vagyok. A felkészülésem nagyon jól zajlott - nem kiválóan - de a formám napról napra jobb és remélem, hogy négy hét múlva, amikor a Pireneusokban járunk, érem el életem legjobb formáját.

Ha profi versenyző vagy, meg kell tanulnod kezelni a nyomást, ez a munkád része, annak az erkölcsi magatartásformának a része, ami a versenyzőket reflektorfénybe állítja. Szerencsére néhány valóban nagyszerű ember vesz körül engem: a csapattársaim, segítők, és természetesen a testvérem, aki remélem, ugyancsak egy jó Tourt fog menni.

Nem kevés spekuláció látott napvilágot az elmúlt időszakban, hol is versenyzek majd a következő szezonban, de csak annyit tudok erre mondani, hogy nincs semmi újdonság velem és Frankkal kapcsolatban, teljes mértékben a Tourra történő felkészülésre koncentrálok. De ha már annyira kíváncsi mindenki, négy opcióm van a következő évre: Maradni Bjarne [Riis] csapatában, csatlakozni Kim [Andersen] és Brian [Nygaard] új csapatához, és két másik, amiről nem beszélhetek. De most a Saxo Bank versenyzője vagyok, és a legfontosabb dolog a Tour de France, s hogy hányadik helyen fogok végezni a versenyen.

[...]

A formámról: most pihenő üzemmódban vagyok. Miután megnyertem az egyéni időfutamot a nemzeti bajnokságon, volt egy kisebb bukásom edzésen. Volt ott egy nagy kő az út közepén, amit nem tudtam kikerülni, és ebből kitalálható, mi történt. Ahogy tavaly is, amikor egy autó jött nekem edzés közben, az első dolog amit megnéztem, hogy nincs-e törött csontom. Szerencsére jól voltam, viszont nagy területen horzsolódott le bőr. Ez egy kicsit fáj, de azért szombat még előtt egy kicsit tekerek majd.

Ma még néhány órát, és aztán holnap irány Belgium, hogy még egyszer áttanulmányozhassam a macskaköves részeket. Soha nem lehet eléggé tapasztalt egy versenyző az ilyen nehéz úttípuson. De ezen kívül csak olyan kevés energiát fogok belefektetni, amilyen keveset csak bírok. [...]

A célkitűzés nyerni, de ez egy nagyon hosszú Tour lesz. Ott vannak a macskakövek Belgiumban, a szembeszél Hollandiában, aztán az Alpok és a Pireneusok. Az Alpok nehéz lesz, de itt nem nagyon lesz döntő támadás, mivel a srácok a puskaport a Pireneusokra tartogatják. Hogy valamiféle jóslat kellene? Ez hogy tetszik: akik dobogósok lesznek a Tourmalen [az összetettben], nekik már nem fog változni a helyezésük Párizsig."


(forrás)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Post Top Ad