Az ötlet már az 1996-os Tour de France előtt is napirenden volt, akkoriban Miguel Indurain hegemóniáját gondolták így megtörni, ám a terv bevezetésére nem került sor ( Indurain pedig enélkül sem lett hatszoros TDF-győztes).
Tavaly is volt játszadozás az időbónuszokkal, akkor az első nyolc szakaszon - sík útvonalak - pár kilométerrel a cél előtt jelöltek ki speciális gyorsasági részhajrákat, melyek a zöld trikós pontversenybe nem, az összetett helyezésbe (lévén másodperceket és nem pontokat osztogattak) beleszámított.
A 2019-es Tour de France-on bevezetendő újítás viszont egyértelműen az összetett menők közti küzdelem felpezsdítése a cél, és azokra a pontokat jelölték ki, ahol várhatóan intenzív lesz a verseny az összetett élén.
Összesen nyolc ilyen stratégiai pont lesz az egész útvonalon, s már a 3. szakaszon számolhatunk ezzel, 15 kilométerrel a cél előtt, a Cote de Montigny emelkedőjén. A 6. szakaszon- mely a La Planche desl Belles Filles-re vezet egy teljesen új útvonalon- szintén lesz ilyen, de még korábban, 19 kilométerrel a cél előtt, a Col des Chevreres-en. A 8. szakaszon jön majd a Cote de la Jailliere, a 9. szakaszon pedig a Cote de Saint-Just lesz a kiemelt pont.
A Pireneusokban a Hourquette d'Ancizanon (12. szakasz) és a Mur de Peguere-en (15. szakasz), míg az Alpokban a Galibier csúcsán (18.) és a Col d'Iseran emelkedőjén (19. szakasz) lehet majd bónuszokat gyűjteni.
(forrás)