10. szakasz ismertetése



16.26
Gyors összefoglaló perceken belül a Bikemag.hu oldalán (lehet kattintani!), részletesebb este (ugyanazon link alatt), teljes eredménylista is hamarosan itt a TOURázzunkon.

Hétfő pihenőnap, keddtől jönnek a hegyek és ezzel együtt a további élő szövegelések.


16.17
Jól van, Johnny, vége a rossz időszaknak. Amúgy az elmúlt napokban a sprintekben is érződött, hogy most jól van összerakva, fejben is.

16.15
Nem a Velodrome-ba volt a befutó, hanem  nyílt téren. Kérem szépen, hölgyeim és uzraim, John Degenkolb (Trek Segafredo) a 2016-os kálváriája után végre  végre visszatért. Nagyjából ez az első jelentős győzelme azóta az edzésbaleset óta.

16.14

Azért a srácok nagy reklámot csinálnak a Paris-Roubaix-nak, jó, hogy ők hárman érnek be legelőször majd  célba.

Apropó reklám: könyvajánló!




KÖNYVAJÁNLÓ
Változó világban élünk. Nincs ez másként az országúti kerékpársport esetében sem. Míg nyaranta a Tour de France-on szurkolunk kedvenceinknek, esetleg körmünk rágva izgulunk a fordulatos egynapos klasszikusokon, szinte észrevétlenül is tanúi leszünk azoknak a folyamatoknak, melyek formálják a sportágat. A könyv e változás legfontosabb mozzanatairól kíván összefoglalót adni.
Pethő Anita : Változások kora. Az országúti kerékpársport napjainkban. (Ani-And Kiadó, 2017.)
A képre kattintva nem csak online vásárolható meg a könyv, de azt is meg lehet nézni, a Libri mely boltjaiban van belőle készleten! 




16.09
Komolyan meccselni fog egymással Froome és Quintana? Lampaertéknek meg már kevesebb, mint 5 kilométere, 54 mp.


16.07
6 kilométer,  46 mp.
Bardetnak megint problémái vannak.
De nem akkorák, mint Urannak, aki már két perccel van lemaradva.

16.02
Két Paris-Roubaix győztes + a belga bajnok, aki szintén nyert már pár macskaköves versenyt, na Paris-Roubaix-t éppenséggel nem. 47 mp.
Köztük dől el a verseny. 9,3 km.

16:01
Valverde próbálkozott valami akciófélével?
Degenkolbék már 35-re vannak.  

15.59
13 km, 23 mp. Felgyorsult a tempó,, valószínűleg azért (is) nőtt a hátránya Landának. 1:23. Uran 1:45-re.
Van Avermaetéknek meg 28 mp az előnye a többiekhez képest.

15.56
Jól elnéztem, már megvolt az időbónusz, de mindegy, Avermaet 3 pontot gyűjtött. Most az a kérdés, hogy a hátralévő 14 kilométeren elég lesz-e vagy mi lesz a mostani 12 mp különbséggel. Sagan nyughatatlan, de gondolom ugyanaz a probléma, mint rendszerint, senki nem akar vele együtt dolgozni, inkább ellene. Mondjuk, ez az, amiről Greg van Avermet is beszélt tavasszal, ha van Sagan, neki olyankor könnyebb.

15.53
Még 16 km. A 2. szektorban járunk. Hárman elléptek.  Greg van Avermaet, John Degenkolb és Yves Lampaert. Kemény trió. A többiek sírhatnak utánuk.

15.53
Bauke Mollema is Urannal van, most 1:08 a hátrányuk.
Még 16,9 km.

15.49.
Illetve egyvalaki megfogta őket: Jaspes Stuyven (Trek-Segafredo), aki nemrég saját útjára lépett. Épp azon gondolkoztam, hogy valahol itt volt 2015-ben, mikor John Degenkolb is egészen hasonlót csinált. 
18,9 km. Szökik utolérve. Landa 51 mp-re, Uran 1:12-re jön.
A főmezőnyben időnként még mindig a Movistar diktálja a tempót. Előre mennek, mert menekülnek a bukás esélye elől. Landa felzárkózását így saját csapattársai nehezítik, de mindenki tudja, a kerékpársport kemény sport.

15.47
21 km  és 18  mp.
Bardet állítólag vissza tudott mászni a főmezőnybe.
Landa és Uran is egyre közeledik.
Én viszont rosszul saccoltam, a szökevényeket még nem fogták meg  13 mp még van.

15.44

A szökik a 4. szektornál. Még végigmennek rajta szökésben, de aztán a rendes uton tutira megfogja őket a főmezőny, még 20 mp.

15.43
Landa megvan, nyeregben van, kicsivel előbbre teker Uranhoz képest.

15.41
Uran egyébként több mint egy percre jön a sárga trikós főmezőnytől. Két csapattársa segít neki.
Kérdés, végül mi lett Landával.

15.39
Van Rensburg és  Gaudin a két életben maradt szökevény legelöl. Ne feledkezzünk el róluk, bár nem mintha hazaérnének, ha már ennyire belement a mezőny a gyilkos tempóba és sokat kockáztat, akarnak is valamit a legnagyobb nevek.

15.36
Tom Dumoulin sodródott ki nagyon csúnyán a következő kanyarban. De vsisszaért és most az élen teker (mármint a sárga trikós csoportjában). Azt volt érdekes, ahogy dühösen kapta ki a bringát a néző kezéből, aki nyilván segíteni akart.  Félelmetes ez a szakasz.
Rigoberto Urannak is piszkos a háta és nem azért, mert nem mosták volna ki a mezt.


15.35
Most vagyunk a szélmalomnál.
Megint a földön valaki.
Mikel Landa. A kulcscsontja nem áll jól neki sem.

15.34
Még 32 kilométer, 44 mp.
De közben Philippe Gilbert is elakadt valahol technikai problémák miatt.

15:33
Emlékeztető: összetett állása a 8. szakasz után

15.30
10 kilométerrel a szakasz vége előtt lesz ma az idóbónuszos sprint.

15.28
Most vagyunk a 6. szektornál, utána ők jönnek még.
Ez a szektor az, ahol van egy nagy kanyar és sok híres fotó is készült már itt
, most meg valaki az Ag2R-ből megint az őt szélére került.
Sagan előre jött a főmezőnyben. Nagy csata lesz ez majd Van Avermaettel.

15.27
Ha már Astana, ők így álltak rajthoz egy héttel ezelőtt:
121    FUGLSANG Jakob               DEN  22.03.1985
122    FRAILE Omar                  ESP  17.07.1990
123    GRUZDEV Dmitriy              KAZ  13.03.1986
124    HANSEN Jesper                DEN  23.10.1990
125    KANGERT Tanel                EST  11.03.1987
126    CORT NIELSEN Magnus          DEN  16.01.1993
127    SANCHEZ Luis León            ESP  24.11.1983

128    VALGREN ANDERSEN Michael     DEN  07.02.1992

Teljes lista

15.24
Az Astana megy elöl a főmezőnyben.
ott van minden trikóviselő. 40 mp. Aztán egy percre onnan jön a Bardet-féle felzárkózó csoport.
A szökevények közül aki nem akarja, hogy befogják, most kell lépni.
37 km
34 mp.
Mindjárt nyakukon a mezőny.

15.22
Na ez volt a a bukás: Gianni Moscon és Chris Froome összeakadt.

15.18
Van Avermaeték 1 percen belül a szökevényektől.
Hejj, a végén még a Movistarosok jönnek ki legjobban a versenyből? A főcsoportot ők viszik most éppen.  

15.16
34-en vannak kb a főmezőnyben, és volt egy bukás, Van Avermaet rutinosan került a kerítés tövében.


15.13
Még 46, 6 km, 1:16.
Bardet-nak lehet nem kellene próbálkozni a felzárkózással ilyen eszementen, a biztos hazaérés hasznosabb lenne.

15.11
Durva lenne, ha a BMC Van Garderent is elveszítené ma. Közben Van Avermaet teker a főcsoport élén, ő most itt győzni akar, ez egyértelmű, 47, 5 kilométer, 1:17-re le is ment a különbség nem kis mértékben Van Avermaetnek köszönhetően.
Bardenak is szerencsétlen napja van ma.


15.03
Még 54 km, De Gendték még mindig 2 perc előnnyel. Azért az is veszélyes lesz ám,. ahogyan a túlzottan leszakadók próbálnak a csapatkocsik -és a járdaszigetek  közt kacsázva felzárkózni. Nagy a tempó, negyed ötre bent is lesznek. (Eleve korai befutó lesz a VB-döntő miatt.)

15.01
Froome, Kwiatkowski, Moscon, Rowe, Thomas, Bardet, Dumoulin, Theuns, Quintana, Amador, Bennati, Landa, Valverde, Van Avermaet, Gaviria, Richeze, Sagan, Bodnar, Burghardt, Kruijswijk voltak az első csoportban, de Nibali, Uran és Yates is visszaért hozzájuk.
Kruisjwijknek később volt technikai problémája. És van két nagy hiányzónk ebből a csportból: Tejay van Garderen, aki most már a BMC első számú összetett menője, tehát neki a végelszámolásnál miatt kellene a többiekkel tartani, valamint nincs itt Niki Trerpstra sem, aki meg a mai szakaszon számított az esélyesek közé, valahol valamilyen bukás miatt ő is leszakadt. 


14.53
Kb 20-an, ha  vannak a Sky-csoportban. Utána meg jön egy 25-30 fős csoport, ők akár fel is érhetnek.

14.50
Na most kezdődik a verseny, a főmezőny a Sky tempómenésétől több kis csoportra szakadt, Greg van Avermaet elöl van, meg volt egy bukás egy veszélyes kanyarban, az is hozzátett a dologhoz, mármint a szakadáshoz.

14.46
66 km,  11-es szektor, Tilloy to Sars-et-Rosieres , 2 perc a különbség.


14.44
Más szempontból viszont kezdem úgy látni, mégis van értelme egy ilyen szakasznak, mert sokkal többet meg lehet érteni a verseny működéséből, taktikákból, a különböző versenyzőtípusokról, stb, stb. 

14.42
A probléma ugyebár abból ered és ezért ilyen látványos most a verseny, hogy a Paris-Roubaix-n a specialisták és a hozzájuk passzoló segítők vesznek részt, egyik-másikuk kis túlzással macskaköveken született. A Tour de France-on pedig azoknak is végig kell menni az úton - ha éppen úgy döntenek a szervezők, hogy beillesztenek egy ilyen szakaszt - akik azelőtt még csak az északi köves klasszikusok közelébe se jártak.

14.40
Hú, az nagyon csúnya volt, ahogyan Egan Bernal (Team Sky) kisodródott. Ha jól saccolom, első alkalommal teker macskaköveken a fiatal szupertehetség, akiről egyébként itt részletesebben is lehet olvasni.  

14.34
Még 76 km. És most jön majd a sűrűje a köveknek. A szökevényeknek egyébként máre csak 2:33-uk van.

14.31
Dylan Groenewegen (LottoNL-Jumbo) is bukott. De visszaszállt a bringára - és nem, megint nem macskaköves szektoron történt a baj, hanem alapvetően ennyire rohadtul ideges lehet mindenki.


14.23
Ma Domenico Pozzovivo a vízhordó a Bahrain-Meridánál. Az idei Giro 5. helyezettje (emlékeztető, az összetett végeredmény). Igen, igen, a Tour de France-on Vincenzo Nibalit segíti majd, de nem ezen a szakaszon, most Sonny Colbrellyék vigyáznak rá, bár Tom Dumoulin (Team Sunweb) talán mellett Nibali a másik olyan végső győzelemre is esély versenyző, akit kevésbé kell ma félteni. (Nibali ezt 2014-ben be is bizonyította, így nézett ki annak idején az a bizonyos 5. szakasz élő szövegelése)


14.21

A 15 szektor egyébként:

15: Escaudoeuvres to Thun – 1.6km
14: Eswars to Paillencourt – 1.6km
13: Auberchicourt to Ecaillon – 900m
12: Warlaing to Brillon – 2km
11: Tilloy to Sars-et-Rosieres – 2.4km
10: Beuvry to Orchies – 1.4km
9: Auchy to Bersee – 2.7km
8: Mons-en-Pevele – 900m
7: Merignies to Avelin – 700m
6: Pont-Thibaut to Ennevelin – 1.4km
5: Templeuve – 500m
4: Cysoing to Bourghelles – 1.3km
3: Bourghelles to Wannehain - 1.1km
2: Camphin-en-Pevele – 1.8km
1: Willems to Hem – 1.4km



14.19
Tolhoeket meg is fogta a mezőny.

14.16
Antwan Tolhoek leszakadt a többi szökevénytől. Az immáron csak 9 fős csapatnak, 3:45 előnye van.
Még 90 kilométer.

14.13
Hopp, Bardet megint bringát cserélt. Lehet, hogy csak a macskakövekre kapott speciálisat? Ugyebár ő is a túlélésre játszók között van ma.

14.09
Ha már háborús hasonlat, írtam én ma másfélét is, még reggel, hogy a kerékpárversenyek királynője (Paris-Roubaix) ma audenciát tart és hasonlók:

14.07
Amúgy aki  kis puskára szorul, itt a rajtlista  

14:01
José Rojas (Movistar) is kiszállt a versenyből, ahogyan a háborús filmekben mondani szokták, parancs teljesítése közben "elesett". Ő volt hivatott védeni a Movistaros zsenge csontozatú menők közül Mikel Landát.  Bennati védi Quintanát, Erviti Valverdét. A Movistar ugyebár az a csapat, akik ezt a  napot a leginkább csak meg akarják úszni, nincs olyan versenyzőjük, aki itt labdába rúghatna. (Nem, Valverde sem). Rojas kiválásával már csak Andrey Amador marad olyan versenyző, akivel a három főnök kerékpárt tudna cserélni vészhelyzetben, a többiek túl magasak.

13. 58
Még 103 kilométer. Közben Romain Bardet-nak (Ag2r) defektje volt, és ennyiben látszik, mennyire más a Paris-Roubaix és a Tour de France: az idei PR-második helyezett, Silvan Dillier segíti a főnököt vissza a főmezőnybe. 

13.46
A szökevényeknek még kb 7 kilométere van az első macskaköves szektorig.

13.44
A szökevények: Damien Gaudin (Direct Energie) Thomas De Gendt (Lotto Soudal) Antwan Tolhoek (LottoNL-Jumbo) Jérôme Cousin (Direct Energie) Omar Fraile Matarranza (Astana Pro Team) Reinardt Janse Van Rensburg (Dimension Data) Chad Haga (Team Sunweb) Olivier Le Gac (Groupama-FDJ) Nicolas Edet (Cofidis, Solutions Credits) Lilian Calmejane (Direct Energie)

13.41
Amúgy 116 kilométer van még hátra, 10 szökevényünk van, 3:47 a különbség.

13.39
A sok bukással kapcsolatban az észrevételeit Dan Martin - aki tegnap járt pórul, de "csak" időt vesztett, amúgy ott van még a mezőnyben - is elmondta: azért van ennyi perecelés, mert a mezőny elején haladók között valaki befékez, a mögöttük tekerők meg rájuk szaladnak. Szerinte ez összefügg azzal (nehéz mondjuk nem egyet érteni vele ebben), hogy idén először lehet tárcsafékes kerékpárt is használni a versenyen.  

13.35
Bukás volt a mezőnyben 148 kilométerrel a cél előtt,  településen belül, rendes aszfalton, nem macskakövön, Porte is belekeveredett, az első képeken látszott, hogy  kulcscsonttörés gyanús az eset, már úton  a kórházba kivizsgálásra.

13.30.

Szépjónapot, rögtön a legfontosabb hírrel indítok:  Richie Porte feladta a versenyt!








..
Share To:

Pethő Anita

Pethő Anita (1980) kulturális szakíró és sportújságíró

Hozzászólások: