A többek között a motorsportokból ismert indítási módhoz hasonlóval kísérletezik az ASO a rekord rövid 65 kilométeres etapon. 
A 2018-as Tour de France 65 kilométeres 17. szakasza a modern éra Tour de France-ainak legrövidebb nem időfutam jellegű szakasza lesz, nem lesznek "felesleges" kilométerek, csak két 1. és egy kiemelt kategóriás emelkedő.

Ez pedig lehetőséget ad a kísérletezésre is.

Az indítási sorrend alapjául az összetett állása fog szolgálni, a tervek szerint az élen álló első 20 versenyző alkotja majd az első csoportot, közvetlenül az első emelkedő lábánál,  a többi versenyzőt négy csoportba fogják osztani és egymástól  70 méterenként fognak elhelyezkedni.

Hogy egy olyan sportág esetében, ahol elvileg az egy csapatban versenyzők nagyrészt egy kupacban helyezkednek el, s az összetett menőket a hegyen felfelé is nem ritkán több csapattag segíti (az elején), ez az újítás hogyan fog kinézni, majd a gyakorlatban dől el. Mindenesetre például Vincenzo Nibali edzője, Paolo Slongo úgy vélekedik, ez a mód az olyan csapatoknak fog majd kedvezni, mint például a Team Sky, amelynek jó eséllyel több versenyzője is lesz majd a top 20-ban, így ők össze tudnak majd állni és vinni az első számú emberüket.

Hozzászólnál?

A blog Facebook-oldalán megteheted:


(forrás)
  


Share To:

Pethő Anita

Pethő Anita (1980) kulturális szakíró és sportújságíró

Hozzászólások: