A tavalyi emlékezetes Mont Ventoux-i befutó után a neutrálkocsik üzemeltetője néhány újítást eszközöl az idei Tour de France-ra.


Ritka esemény - ha egyáltalán valaha előzőleg előfordult -, hogy az összetettben élen álló versenyző kénytelen egy a neutrálkocsikon tárolt kerékpárt igénybe venni, hogy folytassa a versenyt. Tavaly az emlékezetes Mont Ventoux-i szakaszon Chris Froome azért szorult rá a kanárisárgák segítségére, mert a Sky csapatkocsija a nagy tömegben, a kaotikus körülmények között hátrébb beragadt, hiába volt az autón egy Froome testalkatához igazított bringa. A kisegítőkerékpár azonban gyakorlatilag használhatatlan volt a brit bringás számára.

A Mavic, átgondolva a tavalyi versenyből levonható tanulságokat, néhány újítást vezet be. A legfontosabb -  és a hírek szerint a kerékpárosok által is leginkább üdvözölt megoldás -, hogy állítható nyeregcsövesek (KS) lesznek a kerékpárok (Canyon Ultimate CF SL).

Eddig hármat tartalékoltak egy-egy autón, idén hatot fognak, ebből három kapásból a mindenkori összetett dobogósokra lesz optimalizálva. Cserébe a tartalékkerekek (Mavic Cosmic Ultimate, Cosmic Pro Carbon SL, Comete Pro Carbon SL) számát nyolcról hatra csökkentik.

A pedálok közül is lehet majd választani (Look, Shimano Speedplay),hiszen ahogyan a Mavic globális brand menedzsere, Chad Moore is nyilatkozta, szeretnének tényleg semleges támogatást nyújtani.


(forrás)  

Kapcsolódó:
Tour de France 2017 - az útvonal
Tour de France 2017 - rajtlista 
Share To:

Pethő Anita

Pethő Anita (1980) kulturális szakíró és sportújságíró

Hozzászólások: