A szakaszokat hét különböző kategóriába sorolják, most a Touron ezek jórészt párosával alkotnak egy-egy számítási módot.
1 kategória: egyszerű szakaszok (1, 2, 3, 4, 6, 11, 14, 16, 21 )
2.+3. kategória: közepesen nehéz és nehéz szakaszok (5, 7, 10, 12)
4.+ 5. kategória: nagyon nehéz, és nagyon nehéz, de rövid szakaszok ( 8, 9, 15, 17, 19, 20)
6.-7. kategóriák: időfutam  és/vagy  hegyi időfutam (13, 18)

Mivel azt szeretnék a szervezők, hogy a zöld trikó  a sprinterek versenye legyen, így a sík, jórészt mezőnybefutóval végződő versenyeket díjazzák magasabb, a nagyon nehéz hegyi szakaszokat, valamint a hegyi időfutamokat alacsonyabb pontszámokkal.

A gyorsasági részhajrák minden esetben ugyanannyit érnek.

Így alakul ki aztán az alábbi táblázat:

       1.kat   2-3.       4-5.       6-7.      GYRH
1.     50         30         20         20         20
 2.     30         25         17         17         17
 3.     20         22         15         15         15
 4.     18         19         13         13         13
 5.     16         17         11         11         11
 6.     14         15         10         10         10
 7.     12         13          9          9          9
 8.     10         11          8          8          8
 9.      8          9          7          7          7
10.      7          7          6          6          6
11.      6          6          5          5          5
12.      5          5          4          4          4
13.      4          4          3          3          3
14.      3          3          2          2          2
15.      2          2          1          1          1

Pontazonosság esetén a megnyert szakaszok száma dönt, ha az alapján még mindig eldöntethetetlen, akkor az összetettbeli jobb helyezés számít.


Share To:

Pethő Anita

Pethő Anita (1980) kulturális szakíró és sportújságíró

Hozzászólások: