A sportügynökök szerint nem jár jól az a bringás, aki idén szeretne, vagy esetleg kénytelen csapatot váltani. Két World Tour csapat is - IAM Cycling és Tinkoff - megszűnik a szezon végével, a jelenlegi egyetlen valóban körvonalazódó új projekt, a bahreini székhelyű csapat pedig gyakorlatilag a Lampre-Merida bekebelezésével száll be a sportágba.
Sok versenyző lesz tehát, aki új csapat után kell, hogy nézzen, s ahogyan ez általában a munkaerőpiacon lenni szokott, ha sokan akarnak ugyanazon a területen elhelyezkedni, legtöbb esetben bizony alább kell adni az igényeket, ha egyáltalán szerződést akar valaki kapni.
A legutóbbi hírek szerint egyetlen egy prokontinentális csapat kíván megpróbálkozni a World Tour licenc megszerzésével (ez valószínűleg a Bora-Argon 18 lesz, mivel a pletykák szerint sikerült Peter Sagant leszerződtetniük, sőt, még többet is kínálni neki, mint amennyit Oleg Tinkovnál keresett).
Ha megvalósulna az a forgatókönyv, hogy az UCI nem tölti fel 18-ra a World Tour csapatok számát, akkor a kevésbé ismert, kevésbé tehetséges, kevésbé eredményes, de eddig elit csapatnál versenyző kerékpárosok közül j néhányan kénytelenek lesznek prokontinentális csapatokhoz szerződni, sőt, a legszkeptikusabb vélemények szerint lesznek, akik végleg kikerülnek erről munkaerőpiacról.
Mindez természetesen nem vonatkozik egy világbajnokra, vagy egy sokszoros Grand Tour győztesre, értük kapva kapnak a csapatok, természetesen. Bár kétségtelen, ha esetleg szerényebb anyagi lehetőségekkel bíró csapatok lépnének be a rendszerbe a korábbi magasabb költségvetésűek helyett, akkor azért az mégiscsak az egész sportágra hatással lenne.
(forrás itt és itt)
Sok versenyző lesz tehát, aki új csapat után kell, hogy nézzen, s ahogyan ez általában a munkaerőpiacon lenni szokott, ha sokan akarnak ugyanazon a területen elhelyezkedni, legtöbb esetben bizony alább kell adni az igényeket, ha egyáltalán szerződést akar valaki kapni.
A legutóbbi hírek szerint egyetlen egy prokontinentális csapat kíván megpróbálkozni a World Tour licenc megszerzésével (ez valószínűleg a Bora-Argon 18 lesz, mivel a pletykák szerint sikerült Peter Sagant leszerződtetniük, sőt, még többet is kínálni neki, mint amennyit Oleg Tinkovnál keresett).
Ha megvalósulna az a forgatókönyv, hogy az UCI nem tölti fel 18-ra a World Tour csapatok számát, akkor a kevésbé ismert, kevésbé tehetséges, kevésbé eredményes, de eddig elit csapatnál versenyző kerékpárosok közül j néhányan kénytelenek lesznek prokontinentális csapatokhoz szerződni, sőt, a legszkeptikusabb vélemények szerint lesznek, akik végleg kikerülnek erről munkaerőpiacról.
Mindez természetesen nem vonatkozik egy világbajnokra, vagy egy sokszoros Grand Tour győztesre, értük kapva kapnak a csapatok, természetesen. Bár kétségtelen, ha esetleg szerényebb anyagi lehetőségekkel bíró csapatok lépnének be a rendszerbe a korábbi magasabb költségvetésűek helyett, akkor azért az mégiscsak az egész sportágra hatással lenne.
(forrás itt és itt)