A Párizs-Roubaix-n Francisco Ventoso (Movistar) a lábszárán sérült meg súlyosan a Direct Energie egyik tárcsafékes kerékpárjától.
"A seb olyan mély volt, hogy látni lehetett a sípcsontot" - nyilatkozta nem sokkal az eset után Chente García Acosta, a Movistar sportigazgatója. Azóta maga Ventoso is szót kért, nyílt levélben írt arról, hogy mióta életében először kerékpárra ült, nagyon sok technikai újítás történt, ez hozzá tartozik a sportághoz, de a tárcsaféknek akkor sincs helye a profi országútis mezőnyben. Ugyanis adott helyzetben könnyen éles késsé válhat az eszköz.
Az új rendszer tesztelését tavaly augusztus-szeptember folyamán engedélyezte az UCI minden csapatnak 2-2 tetszőleges versenyen. Kevesen éltek a lehetőséggel, sőt, a World Tour csapatok nagy részénél egyáltalán nem tervezték ennek igénybe vételét.
Az UCI később kiterjesztette a lehetőséget a 2016-os szezonra. A Flandriai Körversenyen például a Lampre-Merida minden versenyzőjének kerékpárja tárcsafékes volt,
Az eszköz veszélyességére több profi kerékpáros is felhívta a figyelmet már az év elején, Többek között Fabian Cancellara ( Trek-Segafredo) és Chris Froome (Sky) is úgy gondolja, hogy a tárcsafék nem a profi országútis versenyekre való.
Ventoso balesete után a CPA, a kerékpárosok érdekvédelmi szervezete kérte az UCI-tól a tesztelések lehetőségének felfüggesztését, a nemzetközi szövetség részéről azt nyilatkozták, már e kérés nélkül is tervezték a felfüggesztést.
(Cikk forrása: cyclingnews.com vonatkozó cikkei)
Az új rendszer tesztelését tavaly augusztus-szeptember folyamán engedélyezte az UCI minden csapatnak 2-2 tetszőleges versenyen. Kevesen éltek a lehetőséggel, sőt, a World Tour csapatok nagy részénél egyáltalán nem tervezték ennek igénybe vételét.
Az UCI később kiterjesztette a lehetőséget a 2016-os szezonra. A Flandriai Körversenyen például a Lampre-Merida minden versenyzőjének kerékpárja tárcsafékes volt,
Az eszköz veszélyességére több profi kerékpáros is felhívta a figyelmet már az év elején, Többek között Fabian Cancellara ( Trek-Segafredo) és Chris Froome (Sky) is úgy gondolja, hogy a tárcsafék nem a profi országútis versenyekre való.
Ventoso balesete után a CPA, a kerékpárosok érdekvédelmi szervezete kérte az UCI-tól a tesztelések lehetőségének felfüggesztését, a nemzetközi szövetség részéről azt nyilatkozták, már e kérés nélkül is tervezték a felfüggesztést.
(Cikk forrása: cyclingnews.com vonatkozó cikkei)