A Párizs-Roubaix-n Francisco Ventoso (Movistar) a lábszárán sérült meg súlyosan a Direct Energie egyik tárcsafékes kerékpárjától.
"A seb olyan mély volt, hogy látni lehetett a sípcsontot" - nyilatkozta nem sokkal az eset után Chente García Acosta, a Movistar sportigazgatója. Azóta maga Ventoso is szót kért, nyílt levélben írt arról, hogy mióta életében először kerékpárra ült, nagyon sok technikai újítás történt, ez hozzá tartozik a sportághoz, de a tárcsaféknek akkor sincs helye a profi országútis mezőnyben. Ugyanis adott helyzetben könnyen éles késsé válhat az eszköz.

Az új rendszer tesztelését tavaly augusztus-szeptember folyamán engedélyezte az UCI minden csapatnak 2-2 tetszőleges versenyen. Kevesen éltek a lehetőséggel, sőt, a  World Tour csapatok nagy részénél egyáltalán nem tervezték ennek igénybe vételét.

Az UCI később kiterjesztette a lehetőséget a 2016-os szezonra. A  Flandriai Körversenyen például a Lampre-Merida minden versenyzőjének kerékpárja tárcsafékes volt,

Az eszköz veszélyességére több profi kerékpáros is felhívta a figyelmet már az év elején, Többek között Fabian Cancellara ( Trek-Segafredo) és Chris Froome (Sky) is úgy gondolja, hogy a tárcsafék nem a profi országútis versenyekre való.

Ventoso balesete után a CPA, a kerékpárosok érdekvédelmi szervezete kérte az UCI-tól  a tesztelések lehetőségének felfüggesztését, a nemzetközi szövetség részéről azt nyilatkozták, már e kérés nélkül is tervezték a felfüggesztést.

 (Cikk forrása: cyclingnews.com vonatkozó cikkei)
Share To:

Pethő Anita

Pethő Anita (1980) kulturális szakíró és sportújságíró

Hozzászólások: