Végeredmény

17:06
Az utolsó méterek:


17.01
Boasson Hagen is támadott viszont elszúrta, mert a végén ő volt kvázi a felvezető helyzetben, volt közben egy bukás, Gaviria, de a többiek ügyesen kerülték ki. Jurgen Roelandts is megpróbált hosszú hajrát nyitni, de aztán valahonnan a mélyről egyszer csak feltűnt Arnaud Demare, az egykori U23-as világbajnok és megnyerte a Milánó-Sanremót. Óriási öröm az FDJ-nél.

16:59
Tony Gallopin is nyughatatlan. Kicsit szokatlan, hogy ennyiszer mutatják a versenyt felső kameraállásból, általában csak sejteni lehet, hogy ki az, aki.
És most Cancellara nagyobb sebességre kapcsol, úgy mennek el Kwiatkowski mellett, mintha szembe jöttek volna. És akkor.....

16.58
Nibali ellép a többiektől, vagy legalább is kísérletezik. Kwiatkowski nagyon megy elől, előnye azért még mindig nagyon kicsi, 4 mp, De most megint nőtt kicsit, már 5 mp.

16:57
Kwiatkowskinak 4 kilométere van meg 3 másodperce. Közben megint egy kisebb bukás a mezőny hátsó fertályában

16.56
Nibali, Cancellara és Sagan üldözi a legagilisebben a volt világbajnokot.

16.55
Ott vannak a fő csoportban  a fő esélyesek, miközben Kwiatkowski teker most egyedül az élen.


16.53
Tony Gallopin (Lott-Soudal) be is előzi a fiatal olaszt, az ő támadására már többen reagálnak, nehezebb a dolga.

16.52
Hét és fél kilométerrel a vége előtt Andrea Fedi támad. Valószínűleg pillanatokon belül megfogják.

16.48
No, most vagyunk a Poggión, itt biztos, hogy megint lesz még egy támadás, most 9,3 kilométer van még hátra. Együtt a mezőny, és Michael Matthews is megvan.

16.46
Daniel Oss nem is örül annak, hogy mit művel Sabatini, De ez a szökés is lassan már csak emlék lesz, most fogta meg a mezőny ezt az öt versenyzőt.  Mezőnybefutóra hajaz ez az idei verseny is, Alexander Kristoffnak áll megint a zászló. Még akkor is, ha Kreuziger nagyon dolgozik ott elől Sagannak.

16.44.
Sabatini érdekes lesz, mert nem dolgozik együtt a többiekkel, megbújik hátul, erre mondják, hogy kerékkötő.
Még 12 és fél kilométer.
16:42
Ó, igen, igen, igen, itt volt egy nagy ellentmondás, nem Trentin, hanem Sabatini van a Lidl-kékektől a szökevények között.
Még 14,4 kilométer.

16.39.
Még 17 kilométer. Megvan ám a BMC-s, aki támadott: Danuel Oss. Utol is érte ő és Matteo Trentin (Etixx-Quick Step) és Montaguti (Ag2r) a két élen haladót.
Igen, ahogyan számítani lehetett rá,az eredeti szökevénycsoportnak annyi lett idő közben.

16:36
Emlékeztetőül az utolsó kilométerek: 


16.34
No, hát Visconti meghozta támadásával a versenyt. A többiek nem nagyon mozdulnak rájuk, annyi igaz, hogy a Poggióról, az utolsó emelkedőről lefelé menet majd meg lehet fogni őket. Viszont megint fennakadás, nem bukás, csak kicsit megtorpant a főmezőny vége egy szűk kanyarban.

16:32
Giovanni Visconti az, aki támadást indít a többiekkel szemben. Szépen megbújt ott a harmadik-negyedik sorban, aztán egyszer csak kilőtte magát. Ian Stannard (Sky) megy vele. Sőt, úgy tűnik, Stannard erősebb is, és talán hamarosan le is rázza magáról a spanyolt. Valaki még elindult a főmezőnyből, felülről BMC meznek látszott.
Még 22 kilométer.

16:29. 
És újabb bukás! Igaz, nagyon nagy a tempó, elég egy pillanatnyi figyelem-kimaradás, mindjárt megvan a baj. Most Tinkoff és BMC mezeseket látni inkább elöl Közben Mark Cavendish épp leszakadóban. Ha mezőnybefutóra kerül sor, ő valószínűleg már nem fog abba beleszólni, igaz, nyilatkozta is, hogy nem érzi magát annyira biztosnak a formájában, és inkább a csapattársra, Edwald Boasson Hagenre érdemes majd szerinte figyelni.

16.27
Vészesen fogy az előny, már csak 15 -16 mp. Az Astana s a Giant-Alpecin is elöl kavarog, utóbbiak szép kis sorral jöttek pár perccel ezelőtt, most ennél kuszább a főmezőny eleje. Még 25 kilométer.

16.25
Michael Matthews is bent volt a bukásban, most próbál felzárkózni. Szökevények közben a Cipressára érnek. Igaz, már csak öten vannak. Kicsit megfogyatkoztak az előző emelkedőkön. A főmezőnyben a Katusha viszi a prímet.

16.22
Már nincs  30 kilométer, a szökevények még mindig tartják magukat, igaz már közel a mezőny, csupán fél perc a különbség. Az előző  bukásba belekeveredett többek között Geraint THomas (Sky) is.

16.21
Ennyire sok bukás nem szokott lenni, most viszont megint történt valami.

16:16
Bukás: Marco Haller (Katusha), Alexander Kristoff felvezető embere és a Cannodnale-es Alan Marangoni

16:12
Capo Berta.A főmezőnyben a BMC és a Tinkoff dolgozik most a leginkább. Újabb van Avermaet vs Sagan párharc van kilátásban?


15:49
Még 52 kilométer a versenyből, a különbség a szökevények és a mezőny között már két perc alatti. Felbukkannak közben a főmezőnyben az Astanások is, már kezdődik a helyezkedés, kérdés, ki mindenki tervezett bármit is az első három kisebb emelkedőre. Azaz, milyen taktikával fognak a fő esélyesek csapatai előrukkolni. Egy biztos, hamarosan megfogják a szökevényeket, nagy sebességre kapcsolt a mezőny.

15:48
Csúnya bukás. Hát, a Merida cég nem fog örülni annak, milyen állapotban látja ország-világ az egyik Lampre-Meridás srác, Federico Zurlo bringáját.

15.21
Még mindig tartják magukat a szökevények, most 3:45 a különbség, még 71 kilométer van hátra, viszont óriási a tempó. Katusha és Lotto-Soudal mezek piroslanak a mezőnyben elől. Apropó Lotto-Soudal, félreérthető volt, ahogyan a Párizs-Nizzán a szponzor kedvéért átmenetileg felvették a Lotto Fix All (azaz a Soudal cég egyik terméke) nevet, és ezzel egy időben változott a csapatmez is, de ez csupán a múlt hétre vonatkozott és csakis a Párizs.Nizzára, most már minden megy tovább a szokás szerint. A hírről részletesebben többek között itt lehet olvasni. 
14.52
95 kilométer van még hátra, 4:54 a különbség.


14.37
41,6 km/h eddig az átlagsebesség, több mint biztos, hogy 17 óra után fog célba érni a mezőny.

14:24
A verseny - ahogyan azt a rendszeres nézői tudhatják jól - nagyjából 50 kilométer múlva, a Capo Mele emelkedőjén válhat érdekessé, aztán jön a Capo Cervo, Capo Berta, aztán a nemzetközi helyzet a Cipressán és a Poggión fokozódik, hogy végül a bringások le/beguruljanak Sanremóba.  
Mini itiner: 
15:35-16:08 | km 239,6/–51,4 | Capo Mele
15:41-16:15 | km 244,7/–46,3 | Capo Cervo
15:54-16:29 | km 252,6/–38,4 | Capo Berta
16:19-16:57 | km 269,5/–21,5 | Cipressa (5,6 km à 4,1%, max. 9%)
16:40-17:20 | km 285,6/––5,4 | Poggio di Sanremo (3,7 km à 3,7%, max. 8%)
16:46-17:27 | km 291,0/––0,0 | Sanremo

14.22
Még 125 kilométer, a szökevények előnye 4 és fél perc körüli.

14.20
Rajtlista


14.17
A mezőny fent az autópályán


14.10
Közben a szökevények előnye 6 perc alá csökkent. Még 140 kilométer van, alig valamivel féltáv után járunk.

14.02
A legfőbb esélyesei a versenynek: Fabian Cancellara (Trek-Segafredo), Alexander Kristoff (Katusha), Peter Sagan (Tinkoff) Greg van Avermaet (BMC)
Ahogyan azt Fabian Cancellara is nyilatkozta tegnap, a Milánó-Sanremo gyakorlatilag egy lutri, nagyon nehéz bármit is előre megjósolni. Ha sprintre/mezőnyhajrára kerül a sor, szóba jöhet még Michael Matthews (Orica Green-Edge), Fernando Gaviria  (Etixx-Quck Step)Nacer Bouhanni (Cofidis), ha egy szökevénycsoport vagy egy magányos szökevény ér haza, ott lehet Edwald Boasson Hagen (Dimension Data), Gerain Thomas (Sky), Zdenek Stybar és Gianluca Brambilla (Etixx-Quick Step), Diego Ulissi (Lampre) vagy éppenséggel Vincenzo Nibali (Astana) is.
Az alábbi Facebook-posztnál már érkezett kommentben tipp, aki még esetleg el akarja mondani kire tenné ma a zizit, itt a legpraktikusabb.

Megint nem csupán a versenyzők teljesítményéről és egymással folytatott küzdelmeiről fog szólni a nap.Földcsuszamlás...
Közzétette: TOURázzunk együtt – 2016. március 19.

 

13.59
Az autópálya felkészült a mezőny fogadására. Ritka dolog ez itt Európában (a közel-keleti versenyeken értelemszerűen gyakoribb, hiszen nem is igen van másféle út)
Kép forrása


13.56.
Van egy 11 fős szökevénycsoportunk, ők épp a Turchinót másszák, Gediminas Bagdonas (Ag2r La Mondiale), Serghei Tvetcov (Androni Sidermec), Mirco Maestri (Bardiani CSF), Jan Barta (Bora Argon 18), Adrian Hurek (CCC-SPRANDI-POLKOWICE), Roger Kluge (IAM Cycling), Matteo Bono (Lampre - Merida), Samuele Conti (Southeast - Venezuela), Maarten Tjallingii (LottoNL - Jumbo), Andrea Peron (Team Novo Nordisk) és Marco Coledan (Trek Segafredo), előnyük 7 és fél perc körüli, de akadt a versenynek olyan időszaka is, amikor ez a különbség 10 perc feletti volt.

13.52 
Szépjónapot!
Kezdődjön tehát a mai szövegelés.
Nincs hó, nincs eső, napsütés van és igazi tavasz, ahogyan a La Primavera néven is ismert versenyhez illik.
Van viszont földcsuszamlás és emiatt útvonalváltozás.

No, tehát annyiban változik a helyzet, hogy közvetlenül a Turchino hágó után, Genova Voltri (a térképen csak Voltri) és...
Közzétette: TOURázzunk együtt – 2016. március 19.

Share To:

Pethő Anita

Pethő Anita (1980) kulturális szakíró és sportújságíró

Hozzászólások: