A 2016-os Nagy Rajt plakátja |
Ez a hét mindenképpen a németek és a kerékpársport szép lassan helyreálló viszonyáról szól.(Bizonyos értelemben a Lidl szponzorációját is ide lehet venni). Talán nem is volt annyira feltűnő, mindazok számára, akik nem figyelték célzottan az ezzel kapcsolatos híreket, nyilatkozatokat, stb, de egy időben, nagyjából 4-5 évvel ezelőtt igencsak mélyponton volt a sportág megítélése, nyilván, a doppingbotrányok (ezen belül is az egyetlen német Tour de France győztessel, Jan Ullrich-hal kapcsolatos utóbb napvilágra jutott esetek) miatt. Az ARD például három éven keresztül egyáltalán nem volt hajlandó közvetíteni a francia körversenyt, csak idén vették fel újra a programjukba.
A békülési folyamat egyik újabb komoly állomása lehet, ha a Tour de France egyenesen Németországból rajtol. Düsseldorf városa akár nyerő is lehet e téren. Ők első körben 2018-ra terveztek, ám mivel a héten London polgármestere bejelentette, hogy a rendezvényhez szükséges nagyjából 35 millió fontnyi összeget inkább valami másra fordítaná most a szigetországi metropolisz, így visszavonja a 2017-re vonatkozó pályázatot, a németek már vizsgálják annak a lehetőségét, hogy a büdzséjük megenged-e már egy évvel korábban is ilyen mértékű kiadást.
Sajtóértesülések szerint egyébként egy németországi rajtnak igencsak komoly esélye van a két év múlva megrendezésre kerülő francia körversenyen, noha Edinburgh és Manchester is szeretné polgárainak házhoz vinni a Tour de France-t. Ám a 2014-es yorkshire-i rajt (illetve előtte 2007-ben London) nem volt még olyan régen, ellentétben azzal, hogy amikor utoljára Németországból rajtolt a verseny (1987, Berlin), akkor még két Németország létezett és nagyon is masszívan állt még a berlini fal.
(Ezenkívül Kölnben 1965-ben, Frankfurtban 1980-ban rendezték meg a Grand Depart-t.)
Az ASO a tél folyamán hozza majd meg döntését.
(cikk forrása)
***********************
2017 még messze van, de a jövő évi francia körversenyről már lehet tudni néhány konkrétumot. Kövesd a blogon a Tour de France 2016 címkét, vagy figyeld a blog Facebook-oldalát!
S ne feledd, 2015. október 20-án hivatalos útvonal-prezentáció, kövessük együtt figyelemmel azt is!
A békülési folyamat egyik újabb komoly állomása lehet, ha a Tour de France egyenesen Németországból rajtol. Düsseldorf városa akár nyerő is lehet e téren. Ők első körben 2018-ra terveztek, ám mivel a héten London polgármestere bejelentette, hogy a rendezvényhez szükséges nagyjából 35 millió fontnyi összeget inkább valami másra fordítaná most a szigetországi metropolisz, így visszavonja a 2017-re vonatkozó pályázatot, a németek már vizsgálják annak a lehetőségét, hogy a büdzséjük megenged-e már egy évvel korábban is ilyen mértékű kiadást.
Sajtóértesülések szerint egyébként egy németországi rajtnak igencsak komoly esélye van a két év múlva megrendezésre kerülő francia körversenyen, noha Edinburgh és Manchester is szeretné polgárainak házhoz vinni a Tour de France-t. Ám a 2014-es yorkshire-i rajt (illetve előtte 2007-ben London) nem volt még olyan régen, ellentétben azzal, hogy amikor utoljára Németországból rajtolt a verseny (1987, Berlin), akkor még két Németország létezett és nagyon is masszívan állt még a berlini fal.
(Ezenkívül Kölnben 1965-ben, Frankfurtban 1980-ban rendezték meg a Grand Depart-t.)
Az ASO a tél folyamán hozza majd meg döntését.
Luis Herrera, 1987, Berlin. |
***********************
2017 még messze van, de a jövő évi francia körversenyről már lehet tudni néhány konkrétumot. Kövesd a blogon a Tour de France 2016 címkét, vagy figyeld a blog Facebook-oldalát!
S ne feledd, 2015. október 20-án hivatalos útvonal-prezentáció, kövessük együtt figyelemmel azt is!