A zuhanyzóval és minden egyéb kényelemmel felszerelt csapatbusz hasznos dolog, de nem sokat számít, ha nem ér oda a szakasz végére időben.
A Tour de France 15. szakasza után igencsak megvárakoztatták a versenyzőket a buszsofőrök. No persze nem készakarva.

Mivel minden csapatnak nagy méretű busza van, amit a versenyzők gyakorlatilag a szakasz rajtja előtt nem sokkal hagynak el, ugyanakkor nem sokkal a cél után már újra szeretnék igénybe venni azokat a lehetőségeket (pl. zuhanyzó, mosógép, stb), amelyeket egy ilyen jól felszerelt jármű nyújtani tud, az ideális az lenne, hogy mire a mezőny letekeri a napi távot, addigra a busz is célba érjen - természetesen valamelyik kerülő úton. Viszont ezek a járművek már olyan nagy méretűek, hogy - főleg a hegyekben - nem tudnak bizonyos méretnél keskenyebb utakon haladni, tehát hogy lehetőleg főútvonalon vagy autópályán tudják csak megtenni a szükséges távolságot, még inkább bonyolítja a helyzetet.

Akkor különösen problémás a helyzet, ha távol vannak a szálláshelytől. Hiszen például egy olyan szituációban, mint a 16. szakasz, amikor a szálláshely közelében van a befutó, gyakran szimplán visszakerekeznek/legurulnak a hegyről a városba. A 15. szakaszon azonban éppen hogy még egy 310 kilométeres út várt a versenyzőkre a szakasz befejeztével és kint az út mentén voltak kénytelenek várni, míg az egyes csapatoknak megérkezett a busza.

Hogy milyen lehetett így várakozni, talán legjobban az alábbi kép tükrözi:

Albert Timmer (Giant-Alpecin)
(kép forrása)

A csapatbuszokkal és további járművekkel egyébként elég sok probléma akad az idén. Vagyis pontosabban csak a Sky járműparkjával. Egyrészt az UCI közvetlenül a Tour de France előtt tiltotta meg, hogy egy versenyző - ahogyan azt Richie Porte tette a Giro d'Italia alatt - a szokásoktól eltérően ne a szervezők által lefoglalt szálláson, hanem lakókocsiban aludjon. Chris Froome tehát nem teheti meg ugyanezt a francia körverseny alatt.

Másrészt azonban a nevezetes lakókocsi most is a csapat szolgálatában áll, a személyzet egy része használja. Ez a kocsi illetve többek között még egy mozgó konyha is napról-napra követi a versenyt, és annak a hotelnek a parkolójában parkol, ahol épp a csapat megszáll.

Több csapatvezető részéről hallani azonban panaszos hangokat, hogy a Sky gyakorlatilag elfoglalja az egész parkolót, ráadásul ezek a járművek nem kell, hogy megtegyék a csapatbuszok napi útját, így már jó időben odaállnak a hotel elé, következésképp a többi csapatnak nem ritkán megnehezítik a helyzetét, hogy parkolóhelyet találjanak járműveiknek.

A versenyzők egyébként  - joggal - élvezik a kényelmet, amit egy csapatbusz adhat nekik. Az idei ománi körversenyen, amikor személygépkocsikkal vitték őket a versenyhelyszínre, egyik-másik birngás - pl. Fabian Cancellara -  szívesen nosztalgiázott arról, hogy ez olyan most, mint még ifjúsági kerekes korában vagy profi karrierje elején, mikor még saját maga mosta a holmiait.
 


Kapcsolódó:
15. szakasz eredmények
16. szakasz eredmények
Összetett állása a 16. szakasz után
Share To:

Pethő Anita

Pethő Anita (1980) kulturális szakíró és sportújságíró

Hozzászólások: