Jelszó: macskakövek


17:34
Még 700 métere van, 600, 500, jön a mezőny, de ennek meg kell lennie, ha nem nézeget hátra, ha nem azt bámulja, hol a mezőny, akkor meglesz, ennek meg kell lennie, pedig rohadtul jön a mezőny, mert a sprinterek nagyon utolérnék, még mindig egy kanyar, Degenkolb baromira, jön, Martin mégis megcsinálta.
Összejött végre neki, három balszerencsés után most egy sikeres nap.  

17:33
Tony Martinnak még 2 kilométere van, és nemigen akarnak utána menni, csak Degenkolb szeretné nagyon, ha mégis mennének vele együtt befogni Martint. Még másfél kilométere van a németnek.

17:31
Hoppá, Tony Martin megpróbálja a hosszabb verziót - 3 kilométernél indul neki, elég hamar nagy távolságra rohant, míg azt figyeltük, hogy Nibali és Degenkolb miről dumálhatnak.  

17:30
Helyezkedik Valverde is, mögötte Quintana


17:29
Azért nem egy életbiztosítás, ha mögötted John Degenkolb teker... 


17:28
5,7 kilométer van  még hátra, Froome és Thomas valamit megbeszélnek. Talán azt, hogy Froome engedi majd sprintelni csapattársát a szakaszgyőzelemért? 

17:26
De itt van  többek között még Rodriguez, Van Avermaet, vagy éppenséggel Tejay van Garderen is  és igen, Quintana is tartja magát.  

17:24
Nem sikerült nagyobb különbségre szert tennie a nyolc fős csoportnak, a Tinkoff-Saxo felért rájuk, így megint változik a helyzet,  sprintbefutóra hajaz, lehet, hogy mégsem csúszik majd ki az Etixx-Quick Step kezéből a lehetőség?  

17:20
Nibali támad az utolsó szektorban. De elhal a támadása. Dicséretes, hogy Froome tartja magát, 4-5 helyen, Geraint Thomas megy elől és talán egy jelre vár, hogy mehet a saját sikeréért, de nem, Thomas mögé felzárkózik Froome is. Most már vége a nehéz részeknek, most már csak 10 kilométer hagyományos aszfaltút következik, persze ennél a sebességnél egy-egy kanyar is nagyon veszélyes lehet. 
8-10 versenyző lehet elől, egy kis csoport van, Itt van Thomas, Froome.... 
Mire leírom, Froome támad(na). Ha minden igaz, nincs ugyanis itt Alberto Contador. lehetne növelni az előnyt.    


17:13
Na de ki nyer? 17 kilométer múlva kiderül. (Pinoért megállt az egész csapat.4-5 ember próbálja felvinni) 

17:12
Pinot hisztizik.Ő lesz ezek szerint ennek a szakasznak a nagy vesztese. 

17:10
Por az van, nagyon sok. Pinot pedig dühösen kiabál a szerelőkkel, hol voltatok ember, tényleg nagyon-nagyon leszakadt. 
Közben 20 kilométeren belül. Nagyjából egyben a mezőny (itt-ott leszakadókkal, p. Pierre Rolland), ha minden igaz, már csak egy rázatót kell túlélni  Miközben Tony Martin is lemaradt valószínűleg szintén defekt miatt. Őt felviszi egy embere, szerencsére most megint sima az út.

17:08
Thibaut Pinot folytatja a hagyományokat, ma is be fog gyűjteni kis hátrányt, tavaly nagyon jól jött ki nem  a lépés, hogy aztán harmadik legyen összetettben, idén bepótolja a rossz formát. 

17:04
Örömteli, hogy ekkora tempóban még minden rendben van. Az eső sem látogatta meg még mindig a versenyt, most pedig az újabb aszfaltutas részen a Tinkoff-Saxo ment előre diktálni a tempót. 

17.01
Froome is az út szélén próbálkozott, igaz, normális útszakaszon- majdnem megjárta. 
Nibali meg a a domboldalt kóstolgatja. 

16:50
Ahogy várható volt, nagyon gyorsan pörögnek itt a kilométerek, már a 4. szektornál tartanak, néhányan az út szélét próbálják, hogy ott talán könnyebb, de az meg rizikós lehet. A BMC is előre jött közben. És ott van Degenkolb is. Viszont Alexander Kristoffnak defektje volt, ő úgy ahogy elszállt mára, Greipel is leszakadt valamiért, feltehetőleg szintén defekt.   

16:47
Az Etixx-Quick Step is nagyon odateszi magát, ám atavazsi szezontapasztalatából kiindulva, valószínűleg meddő lesz megint az igyekezet. (Aki követte a tavaszi egynaposokat, emlékezhet, mindig 2-3 emberük volt az élcsoportban, aztán meg valahogy mégis üres kézzel távoztak.)
Most rendes úton mennek, a Sky jött előre, Froome is ott van 3-4 helyen, 

16:44
A következő pavé-szektor. Nibali nagyon elszánt ott az élen.  
Miközben megjelentek az első esőcseppek a kamerán, szóval ahogy sejteni lehetett, ezt valószínűleg nem ússza meg a mezőny szárazon. 

16:40
A Lotto-NLJumbo emberei is elöl, ők nyilván Step Vanmarcke miatt.  

16:37
Na, itt vannak a drágaságok.  
Száraz az út, vagyis kegyetlenül porzik, a tempó is felgyorsult és ott van 3 vagy 4. helyen Nibali is. 
Sőt, most a szektor végén előre is jött. 

16:28
Dőreség lenne persze azt hinni, hogy már nem is lesz semmi érdekes a szakaszon - kapásból jött egy bukás 51,4 km-rel a vége előtt -, nos igen, mivel már mindenki igyekszik helyezkedni a macskaköves szektorokhoz, ezért aztán egy-egy kanyarban megeshet a bukás. 
Szóval türelem, mindjárt jön a lényeg! 

16:05
Nagyon lassan halad a mezőny előre - még 68 kilométer van hátra a szakaszból.  Eseménytelen kilométerek. 

15.40
Megvolt a nap gyorsasági részhajrája is, Mark Cavendish volt a leggyorsabb  a mezőnyből (ne feledjük a négy szökevényt!) . 
Hogy mennyire számít idén ez a része is a versenynek a pontversenyben: a gyorsasági részhajrákért gyakorlatilag ugyanannyi pontot lehet kapni, mint egy hegyi szakaszokon a legjobb helyezésekért. 
Áttekintőtáblázat a zöld trikóért járó pontokról


15:26
Esőt mondanak a macskaköves szektorok környékére.  

15.22
Igencsak lassúcska a mai szakasz: 39 km/h körüli az átlagsebesség eddig. 
Még 96 kilométer, szökevények több mint két percre. Most a Movistar is a mezőny elején teker. 


15.02
A mezőny kicsit lelassult a macskakövek után, akkor úgy tűnt, hamarosan megfogják a négy szökevényt (egy percen belüli volt már csak a  hátrány), most azonban közel három perces megint. 

14:50
A mezőny probléma nélkül túlélte a szektort, követező majd bő egy óra múlva következik, de akkor aztán sűrűn jönnek egymás után. A szektor során Mark Cavendish tekert az élen - nyilván ő ma Tony Martinnak dolgozik annak az 1 másodpercecskének a ledolgozásáért, ami elválasztja a németet A sárga trikótól.   

14:39
Nem lesz ez egyszerű szakasz - a Sky akkora tempót diktál, alig bírja a mezőny nagy része tartani velük a lépést, a peloton több részre szakadt,  leszakadóban többek között Tony Gallopin és Michael Matthews is. 

14:34
Közeledik az első macskaköves szektor, a sárga trikós Chris Froome és csapata előre jöttek - fő a biztonság, arra pedig a legjobb hely a mezőny legeleje.  
Addig is míg elérik a veszélyes szektort, egy kis olvasmány: a szakasz részletes ismertetője 
14.23.
Korábban történt:
A mezőny délben rajtolt. Van egy  négyfős szökevénycsoport, ők a szakasz egyetlen kategorizált emelkedőjén léptek el. Név szerint:  Lieuwe Westra (Astana), Thomas De Gendt (Lotto-Soudal), Perrig Quémeneur (Europcar) ésFrédéric Brun (Bretagne-Séché Environnement)

Volt már 9 perc feletti is a különbség köztük és a főmezőny között. Most már csak négy perc körüli. A Giant-Alpecin, azaz John Degenkolb  csapat diktálja a tempót. Az első macskaköves szektor kb 10-12 kilométer múlva kezdődik. 
Share To:

Pethő Anita

Pethő Anita (1980) kulturális szakíró és sportújságíró

Hozzászólások: