a kép forrása |
Míg napjainkban annak is külön hírértéke van, hogy a háromhetes versenyek honnan rajtolnak (a cikkírásakor friss hír, hogy a Giro d'Italia jövőre Hollandiából, miközben lehetséges, hogy 2017-ben, 10 év után megint London ad otthont a francia körversen Grand Depart-jának ), 1926-ig magától értetődő volt, hogy Párizsból rajtol a verseny.
Na de pontosan honnan is?
A legeslegelső rajt helyszíne Párizs Mortgeron nevű elővárosának egy kávézója, az Au Reveil Matin előtti terület volt, a verseny 1903. július 1-én délután 15:16-kor indult útjára 60 versenyzővel. Közülük 21 bringást valamilyen kerékpáros manufaktúra szponzorált, míg 39-en ilyesfajta segítség nélkül vágtak neki a hat szakaszra osztott 2428 kilométernek. Rajtuk kívül akadt még 24 olyan versenyző, akik csak egy-egy szakaszra jelentkeztek bem és további érdekessége még az egykori rajtlistának, hogy többen álnéven versenyeztek - például mert előkelő családok tagjai voltak, és nem szerették volna, hogy családnevük az újságokban szerepeljen - , volt egy belga, Julien Lootens, aki Samson néven állt rajthoz (egyébként végül összetettben hetedik lett.)
Az elrajtoló mezőnyre a következő órákban 467 kilométer várt, azonban akadt, aki már 50 kilométer után feladta a versenyt. 23:00-kor érte el a nagy esélyesnek tartott (és végül valóban a végső győzelmet magának meghódító) Maurice Garin illetve Emile Paige az első ellenőrzési pontot (Nevers). A Garin fő riválisának tartott Hippolyte Aucouturie-t az éjszaka folyamán gyomorgörcs gyötörte, így kénytelen volt feladni a szakaszt és az összetett versenyt (ettől függetlenül a további szakaszokon is rajthoz állhatott), míg Garin Paige-re egy percet ráverve reggel kilenckor ért célba.
Az Au Reveil Matin épülete pedig a mai napig áll, most épp hotelként és brazil étteremként lehet róla infókat találni a neten - és így néz ki (a körforgalomban egy kerékpáros emlékművel)
A cikk forrásai:
wikipedia
BikeRaceInfo
Freewheeling France
Na de pontosan honnan is?
a kép forrása |
A legeslegelső rajt helyszíne Párizs Mortgeron nevű elővárosának egy kávézója, az Au Reveil Matin előtti terület volt, a verseny 1903. július 1-én délután 15:16-kor indult útjára 60 versenyzővel. Közülük 21 bringást valamilyen kerékpáros manufaktúra szponzorált, míg 39-en ilyesfajta segítség nélkül vágtak neki a hat szakaszra osztott 2428 kilométernek. Rajtuk kívül akadt még 24 olyan versenyző, akik csak egy-egy szakaszra jelentkeztek bem és további érdekessége még az egykori rajtlistának, hogy többen álnéven versenyeztek - például mert előkelő családok tagjai voltak, és nem szerették volna, hogy családnevük az újságokban szerepeljen - , volt egy belga, Julien Lootens, aki Samson néven állt rajthoz (egyébként végül összetettben hetedik lett.)
Életkép a versenyről a kép forrása |
Az elrajtoló mezőnyre a következő órákban 467 kilométer várt, azonban akadt, aki már 50 kilométer után feladta a versenyt. 23:00-kor érte el a nagy esélyesnek tartott (és végül valóban a végső győzelmet magának meghódító) Maurice Garin illetve Emile Paige az első ellenőrzési pontot (Nevers). A Garin fő riválisának tartott Hippolyte Aucouturie-t az éjszaka folyamán gyomorgörcs gyötörte, így kénytelen volt feladni a szakaszt és az összetett versenyt (ettől függetlenül a további szakaszokon is rajthoz állhatott), míg Garin Paige-re egy percet ráverve reggel kilenckor ért célba.
Az Au Reveil Matin épülete pedig a mai napig áll, most épp hotelként és brazil étteremként lehet róla infókat találni a neten - és így néz ki (a körforgalomban egy kerékpáros emlékművel)
A cikk forrásai:
wikipedia
BikeRaceInfo
Freewheeling France