A halványan az ardenneki klasszikusokra emlékeztető 12. szakaszon Philippe Gilbert (BMC) nyert, Alberto Contador (Tinkoff-Saxo) pedig 17 másodpercre tudta növelni előnyét az összetettben őt közvetlenül követő Fabio Aruval (Astana) szemben. 

Philippe Gilbert (BMC)
"Ez egy nagyon kemény szakasz volt, nagyon gyors már a kezdetektől fogva. Tegnap [szerdán - a szerk.] nagyon keményen együtt dolgozott a csapat, de a végén mégsem tudtam feltenni az í-re a pontot. Képtelen voltam nyerni, mert  a végére lemerültem, és akkor úgy döntöttünk, hogy inkább hagyjuk a dolgot. Annyira csalódott voltam, hogy alig bírtam valamit aludni, csalódott voltam a teljesítményem miatt, és aggódtam, hogy elvesztem a csapat belém vetett bizalmát, szóval nehéz volt az előző éjszaka.
Ma egy nagy megbeszélés tartottunk, a sportigazgatók visszahozták a morált és a bizalmat, így azt mondtuk, hogy nem fogunk az elejétől fogva dolgozni, mivel a fináléra tartogatjuk inkább az energiánkat, úgy gondolom, ez volt a helyes döntés."  

Alberto Contador (Tinkoff Saxo)
"Egy újabb kemény nap volt a mai. Az első órában nagyjából 50 km/h-s sebességgel tekertünk, aztán eleredt az eső. A mezőny ebben a nagy sebességben szétszakadt, de én jónak éreztem a lábaimat. Philippe Gilbert nagyon erős volt az utolsó hegyen, míg én az összetett állásra koncentráltam, és nagyon boldog vagyok a mai nap alakulásával.
Úgy versenyzünk, hogy megpróbálunk kikerülni minden rizikót és problémát. Az intelligenciánkat használjuk arra, hogy odafigyelünk minden helyzetre. Az Astana még mindig nagyon erős, de úgy gondolom, hogy  mi is jól vagyunk szervezve, és úgy hiszem, ez számunkra tényleg egy jó nap volt." 
Fabio Aru (Astana)
"Cyclocross versenyzőként kezdtem, szóval épp ilyen hideg és nedves időben szoktam versenyezni, mint amilyen a mai is volt. Ám ha a táplálékbeviteli stratégiádban hibát ejtesz, megfizetsz érte. Ez történt ma velem is. Rossz napok előfordulhatnak, a lényeg hogy felvegyük a harcot és visszavágjunk." 
 a cikk  a cyclingnews.com hasonló témájú cikkei alapján készült

Kapcsolódó:
12. szakasz eredmények
Összetett állása a 12 szakasz után
Összefoglaló videó a 12. szakaszról

Share To:

Pethő Anita

Pethő Anita (1980) kulturális szakíró és sportújságíró

Hozzászólások: